Krajevi i ljudi

Kraljevski doživljaj Kraljevine Danske

danskaLjeto 2012. za mene je bilo posebno: Vožnja avionom nad oblacima, prekrasni danski gradovi: prozori, fasade, krovovi, ulice, dvorišta, stolnjaci… ispred svake zgrade igralište. Hrana – fina i ukusna.
Avionom sam s roditeljima krenula put Danske gdje nas je čekala mamina prijateljica koja živi u gradu Esbjergu.

U Legolandu – svijetu bajki

Ujutro smo se uputili u Legoland – zabavni park u Billundu. Predivan je to doživljaj. Pamtit ću ga po prskanju vode, vožnji kanjonima, šumskim životinjama: dabrovima, vjevericama, medvjedima, penjanju kroz tunele, mraku u rudnicima i odronu kamenja, vožnji u velikom šarenom staklenom tornju koji se diže i vrti, a ispod vidiš cijeli Legoland.
Pamtit ću ga po zmajevu dvorcu gdje princeza odlazi s princem na bijelom konju dok kralj večera, a dvorske lude plešu i sviraju. Našao se tu i najpoznatiji čarobnjak Merlin. A kakav bi to bio svijet bajki da se nije pojavio i zmaj koji riga vatru, otima princezu pa nastaje borba, no kao u svakoj bajci kraj je sretan.
Vožnja u velikim šalicama koje se vrte oko svoje osi pa još i u krugu te vožnja u autu koji se penje pa naglo skrene ulijevo, juri svom brzinom u mračni tunel gdje ti se čini da ćeš lupiti glavom u njega, naglo spuštanje, izaziva neviđeno uzbuđenje u kojem naprosto uživaš mada te je strah.

danska1
Nakon kratkog predaha, idemo na vrtuljak. Ponovno nagla skretanja, brza dizanja i spuštanja i eto nas u planini i taman kad pomisliš da je kraj, propadaš u led gdje nas čekaju živi pingvini što plivaju i mašu krilima. Voda čista i prozirna pa se na dnu vidi svaki kamenčić.
Nakon odmora odlazimo u Egipat vidjeti piramide. Tamo gušteri ispuštaju oštre zvukove, ogromni crni pauk plete veliku mrežu u koju hvata plijen. Mumije faraona su u sarkofazima pored kojih su kobre. Iz Egipta odlazimo brodićima u svijet Vikinga, vozimo se brzacima. Tu su i gusari koji čuvaju svoje blago, žene koje šivaju, kuhaju i čiste.
Nisam ni slutila što se sve može s lego kockicama. Njima su izgrađene poznate svjetske palače i građevine, a mene je posebno dojmio Kip slobode.
Neponovljiv je doživljaj otići u kini s 4D projekcijom. Film je bio dobar, a po nama je prskala voda i padao snijeg pa smo iz kina izašli mokri.
Bili smo i vatrogasci, vozili se u vatrogasnim kolima i pumpali vodu kako bi ugasili vatru.
Legoland ću pamtiti cijeli život i nadam se da ću ga ponovno posjetiti.

Kopenhagen

Sljedeći smo dan vlakom krenuli u Kopenhagen. Tri sata vožnje kroz danske gradove i mjesta. Vidjeli smo farme i rančeve. Vozili smo se visećim mostom iznad mora, ali i prugom koja ide ispod mora pa smo osjetili hladnoću. U Kopenhagenu smo otišli u Zabavni park Tivoli koji na neki način liči na Legoland, ali je ipak različit. Nismo ni ovdje odoljeli vožnji brzim vlakićima i raznoraznim vrtuljcima. Jedan od njih nas je digao na visinu od 70 metara, a zatim se počeo okretati sve brže i brže. Vjetar u kosi i Kopenhagen na dlanu. Fantastično.
Vozeći se kanalom Tours vidjeli smo zgrade gdje je bila vojska, razne skulpture i spomenike.
Tu je i kip Male sirene iz Andersenove bajke.
Kasnije smo otišli vidjeti kraljevsku palaču, a radovalo me fotografiranje s kraljičinom stražom.

Esbjerg i Ribe

Posljednji dan boravka u Danskoj rano smo se probudili i pošli u obilazak Esbjerga, bolje rečeno njegovih plaža.
U sjevernom dijelu grada na prekrasnoj plaži spomenik je Men at Sea. To su 27 metara visoka četiri morska čovjeka koji sjede na obali i čekaju četiri godišnja doba. Izrađeni su od bijelog kamena, a vidiš sva četiri samo ako stojiš ispred njih jer gledaš li ih s lijeve ili desne strane, tada vidiš dva ili tri. Kad sam stala uz jednoga, nisam mu sezala ni do koljena.

danska2
Plaža je pješčana, a more sivkasto.
Odatle smo se uputili u najstarije dansko mjesto Ribe. Ribe su pune starinskih građevina. Predivne su to kućice s prekrasnim prozorima, a tu su i stare mlinice.
U poznatoj katedrali Vor Frue Maria Domkirke dva puta dnevno svira glazba u čast kraljici Dagmar (Dronning Dagmar) iz 12. stoljeća, o kojoj postoje razne legende. Imali smo sreću čuti tu prekrasnu glazbu u 15,00 sati.
Vratili smo se u Esbjerg i svratili u ribarnicu. Trebalo se zadnji dan osladiti ribama iz Sjevernog ledenog mora. Kupili smo tri vrste riba, a na putu do stana i slasne jagode.
Kada je riba bila gotova, probala sam svaku vrstu. Najbolji mi je bio losos.

U Hrvatsku smo se vraćali avionom. Danska je ostajala ispod nas i ispod oblaka. Bila sam sretna i puna dojmova.