Izostanci - tema broja

Poluprazne učionice

Poluprazne učionice

Početak drugog polugodišta 12. siječnja 2017. u OŠ Stanovi djelovao je otužno. U četvrtak od ukupno 602 učenika, u školu je došlo svega 320 učenika. Gripa? Prehlada? Odlazak na skijanje? Revolt učenika i njihovih roditelja? Možemo samo nagađati. Izostanak s nastave vjerojatno će svim učenicima opravdati liječnici ili roditelji. Pouka? Ne započinjati polugodište usred tjedna. Ili možda: Donijeti nedvosmislene odluke vezane uz školski kalendar.

Početak drugoga polugodišta

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 3, ožujka 2015. godine donijelo je Odluku o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2016./2017. U toj Odluci početak drugoga polugodišta počinje 12. siječnja 2017.  Prema Odluci svaka škola donosi svoj školski kalendar na samom početku nastave. Javnost nije bila sklona početku drugoga polugodišta usred tjedna pa je novi ministar dao mogućnost početka nastave u ponedjeljak 16. siječnja.

Izostanci zvani „skijanje“

Kako su školski kalendari doneseni početkom školske godine, ravnatelji Zadarske županije ostali su pri ranije donesenim kalendarima pa je nastava u drugom polugodištu počela u četvrtak 12. siječnja. No, naše su učionice ostale poluprazne. Najveći izostanci bilježe se u višim razredima. Tako je u tri sedma razreda na nastavi bilo 28, a u tri osma razreda samo 17 učenika.

Pitali smo neke učitelje što misle koji je razlog nedolasku učenika te smatraju li odluku Ministarstva ispravnom.

Evo njihovih izjava:

Vedran Mijolović, pedagog i prof. geografije

Ne krivim učenike. Siguran sam kako je 10% učenika ostalo kod kuće zbog gripe, koja je glavni uzrok obolijevanja u ovo zimsko vrijeme. A što reći za ostale, otišli su na „skijanje. Bolja organizacija uvelike bi pomogla pa do ovoga problema ne bi ni došlo.

Alis Fiala Peričić, prof. engleskoga jezika

Napravljena je velika zbrka za koju nisu kriva djeca. Ne slažem se s odlukom Ministarstva. Zašto se pravi razlika između djece koja na primjer idu kod bake u Međimurje i onih koji idu na skijanje?!

Jadranka Mašina, prof. kemije i biologije

Zašto dijeliti djecu?! Ova odluka jednaka je diskriminaciji. Ne treba djecu koja ne mogu ići na skijanje dodatno kažnjavati odlukom da dolaze ranije u školu od ostalih.

Sonja Špadić, vjeroučiteljica

Profesori su dovedeni u nezgodan položaj. Zastoj s nastavom i zaostajanje s gradovima nije nikomu od koristi. Što se tiče dolaska na nastavu, smatram da je najbolje rješenje bilo SVI ili NITKO. Nije u redu diskriminirati učenike koji nemaju mogućnost otići na skijanje.

Josip Ino Vitali, prof. geografije i povijesti

Ministarstvo je trebalo donijeti jasnu odluku bez mijenjanja. Djeca su bila zbunjena isto kao i roditelji. Bolja konzultacija i organizacija sigurno bi pomogla.

Iz svega možemo zaključiti kako je dvosmislena odluka negativno utjecala na sve. Nadamo se da se nešto slično neće ponoviti u budućnosti.

Josipa Dujić, 8. r.