U srijedu 6. lipnja 2012. na ulicama Poluotoka zadarski osnovnoškolci pokazat će što su radili tijekom školske godine u izvannastavnim aktivnostima. Pod motom Brže, bolje, jače obilježit će olimpijsku godinu.
O Danu izvannastavnih aktivnosti razgovarali smo s Josom Nekićem, pročelnikom Upravnog odjela za odgoj i školstvo Grada Zadra.
Svatko je za nešto nadaren
Već treću godinu zadarski su osnovnoškolci sudionici Dana izvannastavnih aktivnosti. Kako ste došli na ideju?
Na redovitim sastancima s ravnateljima naših osnovnih škola razgovarali smo o porukama koje u nekom segmentu mogu potaknuti izvrsnost kod učenika, odaju priznanje uspješnima i razvijaju poticajno okruženje u školi, kod učenika pobuđuju interes kako za školske obveze tako i za sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima. Tako se rodila ideja kako bi i Grad Zadar trebao istaknuti i nagraditi učenike koji su ostvarili uspjeh na školskim natjecanjima jer tako u konačnici rade i drugi gradovi i županije.
Prve godine škole su pripremile program u Hrvatskom narodnom kazalištu prilikom kojega je gradonačelnik učenicima i njihovim mentorima dodijelio prigodne nagrade. Druge godine otišli smo korak dalje i škole su izišle na gradske ulice i trgove te se različitim sadržajima predstavile javnosti.
Koji je cilj ove manifestacije?
Prvenstveno želimo pohvaliti i nagraditi uspješne učenike, istaknuti ulogu njihovih mentora i škole koju pohađaju. Želimo ih predstaviti široj javnosti. Nadalje želimo potaknuti što veći broj učenika na sudjelovanje u brojnim izvannastavnim aktivnostima koje se provode u školi, a dio kojih su i različita školska natjecanja od školske do državne razine. Kroz izvannastavne aktivnosti učenici bolje upoznaju sami sebe, dobiju priliku pokazati nadarenost na određenom području, učitelji bolje upoznaju svoje učenike, u čitavom školskom okruženju stvara se bolja atmosfera. A tek koliko roditelja upozna drugu stranu svoje djece za koju uopće nisu znali da postoji. I na koncu želimo da taj dan bude prava svečanost za Grad Zadar i naše građane.
Kakav je odaziv učenika, učitelja i roditelja?
Odaziv je odličan. Prošle godine u jutarnjim satima škole su izvodile program na gradskim ulicama i trgovima, bilo je uistinu lijepo, raznoliko. Svi su željeli pokazati sve ono što rade tijekom čitave godine. Svaka škola ima neku svoju posebnost tako da su pobudili interes i kod građana koji su se zatekli u gradu, kao i kod brojnih turista. I to je jedan od ciljeva upoznati širu javnost sa svim onim lijepim i dobrim što se u školama radi, a ostane neprimijećeno. I inače smo skloni pretjerano kritizirati, a zapravo trebamo biti ponosni i sretni, djeca su naša najveća sreća.
Što za Zadar znače Dani izvannastavnih aktivnosti?
Kao što sam rekao naša želja je poslati određene poruke, nagraditi uspješne, poticati u radu, stvarati optimistično ozračje, promovirati naše škole, naglašavati potrebu za dobrim obrazovanjem, pokazati tu mladost, energiju i ljepotu, znanje, sposobnosti, nadarenost, razvijati samopoštovanje kod učenika, to nam puno znači.
Iako škole imaju svoje dane otvorenih vrata kroz ovu manifestaciju škole se otvaraju širem građanstvu na jedan drugačiji način. Lijepo je kad mladost koja ima što pokazati okupa gradske ulice i trgove. Grad se svim tim ponosi.
Dan je tematski određen. Prošle godine Bogatstvo različitosti, ove godine Brže, više, jače.
Ovo je godina olimpijskih igara. Olimpijske igre modernog doba utjelovljuju zajedništvo među narodima, međusobno uvažavanje i širenje mira, olimpijske igre su festival duha i tijela. Mnogi su željeli na jedan sažet i mudar način progovoriti o smislu i duhu olimpizma, a zasigurno jedna od najpoznatijih izreka jest: brže, više, jače. Ovu izreku zahvaljujemo dominikancu ocu Didonu prijatelju baruna Pier de Kubertena začetnika ideje o obnavljanju olimpijskih igara novoga doba. Htjeli smo imati jednu poticajnu temu u pozadini, ideju koja okuplja, iako će i ove godine škole imati različit program.
Koliko su izvannastavne aktivnosti zastupljene u osnovnim i srednjim školama?
Izvannastavne aktivnosti u osnovnim školama zastupljene su u puno većoj mjeri nego u srednjim školama. U srednjim školama sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima povezano je uz školska natjecanja. U neku ruku to je i razumljivo jer srednjoškolci više sudjeluju u različitim izvanškolskim aktivnostima. Ali i u osnovnim školama ima još puno prostora za bavljenje različitim izvannastavnim aktivnostima. Zapravo sva bi djeca trebala sudjelovati u nekoj od izvannastavnih aktivnosti.
Nekad ste radili u školi. Koju ste izvannastavnu aktivnost vodili?
Vodio sam literarnu sekciju. Ali na moju veliku žalost kratko sam radio u školi. Nisam ostao u školi jer sam se uključio u Domovinski rat. Kako bi naš narod rekao, život me odveo na drugu stranu. No, u Gradskoj upravi 11 godina radim na poslovima odgoja i obrazovanja, dakle održavam vezu sa školom i školstvom.
U koju ste aktivnost bili uključeni kao učenik?
Kao učenik bio sam uključen u športske aktivnosti, nogomet, skok u vis, također i u literarnu sekciju. Htio sam napustiti literarnu jer mi se često preklapala sa športskom koju sam više volio. Prijateljica moje mame, učiteljica hrvatskog jezika, nikako me nije htjela pustiti.
Jednom sam pobjegao kroz prozor samo da me kazni i potjera, ali odmah je ona shvatila moje namjere i ”manevar” mi je propao. Kroz čitavo kasnije školovanje, a i danas sam joj zahvalan. Tko zna da li bih ikad završio književnost bez onoga što mi je prenijela.
Preporuka učenicima.
Svim učenicima preporučio bih sudjelovanje u nekoj od izvannastavnih aktivnosti. Tu mogu biti slobodni, iskazati svoju kreativnost i nadarenost. Svatko je za nešto nadaren samo to treba otkriti i osloboditi se. Sloboda duha i tijela iskaže sve ono najbolje i najljepše što čovjek posjeduje.
Razgovarala: Petra Vidaić, 8.r.
Fotografirao: Božidar Klarić, 8.r.